کویر نوردی دایون سواران

این بزرگ‌ترین گردهمایی ایلیاست… 

 

خودرو شما بخشی از هویت شماست. وقتی جلوی مدرسه فرزندتان را با لبخند پیاده می‌کنید. زمانی که با گوش کردن به موزیک مورد علاقه‌تا ترافیک و مسیر رسیدن به محل کار را طی می‌کنید. برای خرید تا فروشگاه می‌روید یا برای رسیدن به مهمانی شبانه خانوادگی از خودرو شخصی‌تان بهره ‌می‌برید، دایون شاید تنها یک عنوان ساده باشد. راننده‌  یک SUV   با موتور 2.4 لیتری در طول هفته، بارها با فشار دادن پدال گاز، با شنیدن صدای توربو شارژر و چرخیدن چرخ‌ها احساس می‌کند روح سرکش و جسورش از  پرستیژ شهری  بیرون می‌زند؛ روح شما چیز بیشتری می‌طلبد. پهنه‌ دشت، تلماسه‌های کویر یا جنگلی بکر، روح شما را صدا می‌زند.

 

2 1

پس برنامه‌ آخر هفته را طوری تنظیم می‌کنید تا بتوانید در فضایی مطمئن و آرام، دور از هیاهوی شهری، همرنگ طبیعت شوید. وسایلتان را از شنبه تا آخرین روزِکاری با وسواس و دقت انتخاب می‌کنید و مطمئنید که برای همه چیز جا دارید. به بچه‌ها و همسرتان خبر می‌دهید که برنامه آخر هفته چیست تا شوق  و موافقت را در صورت آن‌ها هم ببینید.

حالا زمان آن است که با همسفران و راهبر مطمئن خود تماس بگیریم. همسفرانی که لذت سفر را بیشتر می‌کنند و راهبری که به خوبی راه را می‌شناسد. همسفرانی که بعضا به تازگی هم‌مسیر ما شده‌اند، اما به شکلی غریب برایمان آشنایند. حلقه‌ای از هویت‌مان، ما را به هم پیوند می‌دهد. همان روح سرکشی که در طول هفته ما را به این سفر کشانده است و این نقطه‌ آغاز جمع ماست؛ ما کلوپ دایون سوارانیم!
برنامه توسط تیم راهبری هماهنگ شده است. بسته به ظرفیت افراد حاضر، آب و هوا و تنوع اقلیمی، ساعات حرکت و توقف چیده شده‌اند. بعد از پنج برنامه سفر، حالا تیم راهبری می‌داند توانایی مسیری طولانی‌تر وجود دارد. چهار سفر شمالی و یک سفر کویری نزدیک، توانایی و ظرفیت همسفران و دایون را به ما شناسانده است. زمان آن است تا سفری دیگر شروع شود. تنوع اقلیمی کشور پهناورمان این بار مارا به یک کویر پاییزی فرامی‌خواند. بزرگترین گردهمایی دایون سواران… بیش از سی خانواده و هم مسیر در  سفری به سبک ایلیا…

 

 

کویر نوردی دایون سواران

 

 سفر آغاز می‌شود…
در نگاهی کلی، در پس چند واژه، سفری که در آن تنها نقطه‌ اشتراک آدم‌ها داشتن خودروی یکسان است، هیجان انگیز نیست؛  اما این انتخاب درباره‌  یک شیوه‌ زندگی‌ است. این داستان سفری به سبک ایلیاست.
  سفری بیش از هزار کیلومتر تا رسیدن به قلب کویر… خنکای پاییز و تماشای طلوع و غروب کویر زیر طاق بلند آسمان در آغوش خانواده… دوستی‌های تازه، آنچه کودکانمان  بهتر از ما می‌سازند. لذت لمس گرم و سرد رمل‌های کویری، این پیرترین موجودات زمین…
سفر برای ما پیش از این آغاز شده بود. بررسی‌ها توسط نماینده کلوپ دایون سواران انجام شد تا نقشه‌ راه را با بیشترین دقت بدانیم. به هر روی، همراهی ما با دایون سواران با آفتاب بیست و پنجم آبان هزار و چهارصد و دو شمسی طلوع کرد.

 

 

کویر نوردی دایون سواران

 

مسیر رفت، طولانی بود؛ پس تصمیم بر آن شد که پیش از طلوع، سفر آغاز شود. اولین توقف، برای صرف صبحانه و شروع دوستی‌ها بود. آشنایی بیشتر ما به‌عنوان نمایندگان ایلیا و همسفران… همسفرانی که در اولین برخوردها هم نوید دوستی‌های جدید را می‌دادند. راه طولانی بود، اما در بازی کودکان پشت شیشه‌ خودروها، گفتگوهای همقطاران و لبخندها، نشانی از خستگی نبود. گرچه اعتماد یکی از همراهان  به افراد غیر متخصص و نصب ابزار نامناسب آفرودی منجر به  اولین نگرانی‌ها و زنگ خطر شد. حضور ایلیا سرویس  اما به طور موقت نگرانی ‌را رفع کرد و با ادامه مسیر، طبق برنامه‌ صرف نهار و اسکان در کاروانسرایی زیبا در انارک انجام شد. حالا زمان اولین کویر نوردی است. هیجان، کودکِ درون ما را زنده می‌کند. حالا ما کودکانی هستیم که شوق لمس کویر، آن‌ها را به وجد آورده است. هر آن‌چه نیاز سفر است در کوله‌بارمان جا دارد و خودرویی  مطمئن آماده‌ خلق لحظاتی هیجان انگیز برای رانندگان است. آموزش اولیه تیم فنی ایلیا – از تنظیم باد تایر تا استفاده از چهارچرخ سبک و سنگین- دایون سواران را  برای آفرود آماده می‌کند تا بزرگترها دوباره تصویر قهرمان را در ذهن کودکانشان، حک کنند. آفتابِ خسته پشت تپه‌های شنی غروب کرد تا بیکرانگی آسمان و چهل‌چراغ ستاره‌ها رخ نماید. توقفی کوتاه و صرف نوشیدنی در کنار آتش، برای شکستن سرمای کویر کافی بود؛ همان کاری که ما کردیم. پایان روز اول سفر، حالا استراحت در اتاق‌های گرمِ اقامتگاهی زیبا و صرف شام را کم داشت.

پایان روز اول